Стратегия және миссия

М.Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан мемлекеттік университетінің 2017-2021 жылдарға арналған стратегиялық жоспары

 

1 бөлім. Мақсаты мен көрінісі

БҚМУ мақсаты: М.Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан мемлекеттік университеті Қазақстанның ең ежелгі жоғары оқу орындарының бірі ретінде өңірді жаңғырту орталығы болуға мүмкіндік беретін мәдениетаралық пен ұлттық келісімнің еуразиялық идеялары негізіндегі дәстүрді сақтау және нығайту. Озық педагогикалық технологияларды және заманауи білім беру инфрақұрылымын қолдана отырып, гуманитарлық, ғылыми және техникалық білімді жинақтау және тарату арқылы жоғары білікті мамандарды даярлау.

Көрінісі: Білім беру, ғылым және өндірісті интеграциялау негізінде жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру жүйесінің үздіксіз дамуы, мамандарды даярлаудың жоғары сапасын қамтамасыз ету және университеттің орнықты дамуы.

 

2 бөлім. Ағымдағы жағдайды талдау және басқару жүйесінің қауіпі

М.Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан мемлекеттік университетінің қызметі республикада және шет елдерде танымал болды. 2005 жылы Парижде Қазақстандағы алғашқы жоғары оқу орындарының арасында өткен индустряны дамыту жөніндегі халықаралық қауымдастықтың «SPI Алтын медалі" лауреаты атанды. Батыс Қазақстан мемлекеттік университеті беделді «EUROPEAN QUALITY» («Еуропалық сапа») марапатына ие болды. Оксфорд (Ұлыбритания) қаласында Батыс Қазақстан мемлекеттік университеті білім беру бағдарламаларының жоғары деңгейі үшін беделді "EuroEducation 2006: integration of European experience" марапатына ие болды. Батыс Қазақстан мемлекеттік университеті «THE UNITED EUROPE» («Біртұтас Еуропа») Еуропалық интеграцияны дамытуға қосқан үлесі үшін Еуропадағы жоғары білім беру магистрлерінің қатарына қосылды. 2006 жылы БҚМУ Мәскеуде өткен халықаралық саммитінде «Халық шаруашылығының көшбасшысы» ретінде танылып, аталмыш аталым бойынша арнайы марапаттау қағазы және медальмен марапатталды. «Қазақстан және ТМД елдерінің білім беру ақпараты» атты төрт бірдей халықаралық форумында университеттің инновациялық белсенділігі байқалды. БҚМУ Алматы қаласындағы халықаралық көрмеде «Жоғары білікті мамандарды дайындағаны үшін» аталымымен марапатталды. 2005 жылы БҚМУ СБИ-нің (Стратегиялық бағалау институты) 9000 сериясындағы халықаралық сапа стандарттарын енгізді, сыртқы сертификаттау аудитінде олардың сәйкестігін бірнеше рет растады. М.Өтемісов атындағы БҚМУ әлемнің білім беру кеңістігін қалыптастыруға бағытталған Болон декларациясына қол қойған Қазақстанның алғашқы жоғары оқу орындарының бірі болды.

2010 жылы халықаралық стандарттарға сәйкес БҚМУ білім сапасы Қазақстан Республикасы Білім және Ғылым министрлігінің институционалдық аккредиттеуінен өту арқылы білім сапасына қойылатын халықаралық талаптарға сәйкестігі расталды. Университет (ENQA) Еуропалық Ассоциасының мүшесі болып табылатын Ресей тәуелсіз агенттігінде 11 халықаралық білім беру бағдарламаларын жоғары білім беру сапасын қамтамасыздандырудың аккредиттеуінен өтті. 2013 жылы университет ACQUIN неміс агенттігіндегі 3 білім беру бағдарламасының аккредитациялауынан өтті. 2014 жылы университет тәуелсіз аккредиттеу және рейтинг агенттігінде (ТАРА) институтционалды аккредитациядан өтті. 2015 және 2017 жылдары мамандандырылған аккредиттеу нәтижелері бойынша университеттің 71 мамандығы аккредитациядан (95%) өтті. Халықаралық Webometrics Ranking of World Universities веб сайт рейтингілік агенттігі бойынша М.Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан мемлекеттік университетінің сайты Қазақстанның ЖОО арасында 18-орынды иеленді.

2015 жылы БҚМУ Қазақстан Республикасы көпсалалы университеттер рейтингісінің қорытындысы бойынша 9-орынды иеленсе, 2016 жылы ТАжРА оннан астам мамандықтар Ұлттық мамандандырылған рейтингісі бойынша жоғарғы орынды алды.

Қазақстан Республикасының ЖОО ұлттық рейтингісінде, көп салалы жоғары оқу орындарының рейтингісіне сәйкес, 2015 жылы БҚМУ 9-орынды иеленді, сонымен қатар, университеттің онға жуық мамандығы ТАРА (Тәуелсіз аккредиттеу және рейтинг агенттігі) мамандықтарының ұлттық рейтингісі бойынша 2016 жылы жоғары көрсеткішті көрсетті.

Халықаралық ынтымақтастық Еуропа, Шығыс Азия, Оңтүстік Шығыс Азия, Оңтүстік Корея, Қытай және ТМД елдеріндегі шетелдік университеттермен, ғылыми орталықтармен және басқа ғылыми ұйымдармен 107 келісімшарт негізінде жүзеге асырылды. Оқытушылар мен студенттердің академиялық ұтқырлығының географиясы АҚШ, Ұлыбритания, Польша, Германия, Үндістан, Корея, Украина, Ресей Федерациясы, Беларусияны қамтиды.

Университет DААD, GLOBAL Ugrade, ERASMUS MUNDUS секілді халықаралық бағдарламаларға да белсенді қатысады.

Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білімі бар кадрларды дайындау магистратураның 24 мамандығы бойынша, бакалавриаттың 52 мамандығы бойынша 6 факультетте жүргізіледі. Бірнеше жыл бойы Болон процесінің негізгі ережелерін кезең-кезеңімен жүзеге асыру жүргізілді. 2005-2006 оқу жылында білім берудің кредиттік жүйесі бойынша білім беру бағдарламаларын іске асыру басталды және қазіргі таңда Болон процесінің толық және қосымша параметрлері бойынша төмендегідей практикалық нәтижелерге қол жеткізілді:

- үш деңгейлі жоғары білім жүйесі;

- студенттер мен оқытушылардың академиялық ұтқырлығы;

- жоғары білім сапасын бақылау;

- диплом қосымшасындағы кредиттік бағалаудың еуропалық жүйесі ;

- Әлеуметтік жұмыстың оқу үрдісін ұйымдастыруда білім беру бағдарламаларын қалыптастыруға студенттерді белсенді тарту;

- Құзіреттілік тәсілін және Дублин дескрипторларын ескере отырып, білім беру бағдарламаларының модульдік нұсқауларын қалыптастыру;

- Өмір бойы білім алу, яғни, қашықтықтан және электрондық оқыту үлгісі.

БҚМУ мамандарды даярлау сапасының көрсеткіштері еңбек нарығындағы мансаптық жетістіктерге деген сұраныс болып табылады және түлектердің жұмыспен қамтылуының жоғары деңгейі 80 пайызға жетті.

Әлеуметтік серіктестік жүйесі тұтынушылармен өзара әрекеттесуге негізделген түлектердің құрылған қауымдастығының тәжірибесі бойынша 800-ден астам келісім-шарт жасалды және жұмыс берушілер кеңесі менеджерлер мен базалар бойынша сауалнама жүргізді, білім беру бағдарламаларының мазмұны жұмыс берушілердің талаптарын ескере отырып жаңартылды.

БҚМУ-нің басым міндеттерінің бірі - азаматтардың патриоттық сезімін және әлеуметтік жауапкершілікті жоғары адамгершілік қағидаларымен тәрбиелеу бойынша шаралар кешенін жүзеге асыру болып табылады. Осы мақсаттарға қол жеткізу үшін студенттік өзін-өзі басқару жастар ұйымының әскери патриоттық клубында (2016-2018 жж.) 200-ден астам патриоттық іс-шара өткізілді. «Жасыл ел» бағдарламасы бойынша студенттердің құрылыс жасағында 600-ге жуық студентті маусымдық жұмыспен қамтамасыз етеді. Университетте студенттердің шығармашылық дамуы мен спорттық және қоғамдық іс-шаралар өткізу үшін барлық қолайлы жағдайлар жасалған. Әлеуметтік қызметке, секциялардың жұмыс топтарына және т.с.с. қатысушы тәрбиеленушілердің үлесі жалпы контингенттің 33 пайызын құрайды.

БҚМУ қазіргі заманғы ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың мүмкіндіктерін өздерінің бағдарламалық өнімдерімен арнайы сайттардағы оқу үрдісін қолдау үшін пайдаланады. Факультет сайттары электронды оқулықтар мен бейнедәріс курстары туралы деректі фильмдер мен ақпараттық бағдарламалар шығарады.

Ғылыми қызмет ғылыми бөлімшелермен, факультеттер мен кафедралар арқылы жүзеге асырады. Соңғы үш жылда ғылыми жобалар бойынша сыртқы тапсырыс берушілердің қаржыландыруының жалпы сомасы жүз миллион теңгеден асты. Университеттің қаражаты есебінен шамамен жиырма жоба қаржыландырылды. БҚМУ ғылыми-зерттеу жұмыстарымен айналысатын жастары бірігіп, соңғы жылдары жиырмадан астам грантқа ие болды.

Ғылыми зерттеу қызметі химия, биология, экология, педагогика, филология, археология және тарих саласына іргелі ғылым мен қолданбалы зерттеулерді дамытуға бағытталған. БҚМУ ғылыми және ғылыми техникалық қызмет субьектісі ретінде мемлекеттік аккредиттеу туралы куәлік алды. Ғылыми – зерттеу сублицензияларының басқару сапасын жақсарту мақсатында ғылыми процестерді коммерцияландыру кеңсесі құрылды.

Ғылыми білім берудегі педагогикалық қызметтің сапасын жақсарту үшін оқытушылардың 50 пайызын жоғары кәсіби профессор–оқытушылар, ғылым докторлары мен ғылым кандидаттары құрайды. Соңғы жылдары университетке дәріс жүргізу үшін әлемнің жеті елінен 50-ден астам шет ел профессорлары шақырылды.

Суденттердің ғылыми бірлестігінің саны 35 адамға жетті, олардың ғылыми-зерттеу жұмысымен айналысатындар саны 1000 адамнан асты. БҚМУ студенттері география, математика және химия пәндері бойынша республикалық олимпиадалардың көшбасшысы болса, ал дене шынықтыру, экономика, есеп және аудит, информатика пәндерінен халықаралық олимпиаданың жүлдегерлері болып табылады.

Университетте «Мәңгілік ел», мемлекеттік бағдарламасын жүзеге асыру жұмыстары бойынша «Рухани жаңғыру» институты, ҚРА (Қазақстан Халқы Ассамблеясы) кафедрасы құрылды, сонымен қатар, білім шаңырағында әр түрлі археологиялық, географиялық, өлкетану экспедициялары, дөңгелек үстелдер, конференциялар өтеді. Ай сайын ғылыми баспаларда университет ғалымдарының қоғамдық-саяси тақырыптарға байланысты он шақты мақалалары жарық көреді.

Университетте басқаруды демократияландыру, корпоративтік басқару қағидаты негізінде ғылыми кеңестің қадағалау алқасының алқалы органдарының қызметін кеңейту арқылы жүзеге асырылады. Университеттің ақпараттық кеңістікте, интернет кеңістікте, республика аймағында кеңінен танылғандығы ақпараттық ашықтық принципінің жүзеге асқандығын көрсетеді. Әлеуметтанулық сауалнамалар студенттер мен оқытушылардың әлеуметтік әл-ауқатына мониторинг жүргізу қағидасын ұсына отырып, кері байланыс қағидасын жүзеге асырады.

БҚМУ ғылыми кітапханасында 10 оқу залы, бір миллионнан астам сақтау қоймасы бар.

Ғимараттың инфрақұрылымдық және материалдық-техникалық базасын 7 оқу ғимараты, 3 студенттік жатақхана, стандартты спорт залдарының 2 түрі, бейімделген спорт залдары, 2 ашық спорт алаңы, агробиостанция құрайды.

Мың компьютерден астам компьютерлік және интерактивті техника паркі, жергілікті компьютерлік сыныптар желісінде біріккен секундына 32 Мбит жылдамдықпен интернетке қолжетімділік, интерактивті тақта және бейнемагнитофондар, принтерлер және басқа үздіксіз толықтырылған компьютерлік техника түрлері бар, барлық оқу ғимараттары тегін Wi-Fi қызметімен қамтамасыз етілген.

ҚР БжҒМ қабылдаған 2017-2021 жылға дейінгі стратегиялық жоспарға сәйкес жүйені дамыту проблемаларын талдау және оларды жою үшін БҚМУ қабылдаған шаралар:

1. Мамандарды дайындау жұмыс берушілердің үмітін әрқашан қанағаттандыра бермейді.

Белгілі бір дәрежеде көптеген салалар мен қызмет салаларында кәсіби стандарттардың болмуына байланысты білім беру бағдарламалары тыңдаушыларды еңбек нарығындағы қажетті құзіреттермен қамтамасыз етпейді. Білім беру жүйесінің еңбек нарығы мен өзара іс-қимылының жеткіліксіздігі де жұмыс берушілердің мамандарды бірлесіп оқытуға, өндірістік тәжірибені ұйымдастыруда, кейіннен жұмысқа орналасу мүмкіндігі мен қызыушылықтың төмен екендігін көрсетеді.

БҚМУ жұмыс берушілерді дипломдық білім берудің қосымша білім беру бағдарламаларын әзірлеуде білім беру бағдарламаларының мазмұнын жетілдіру бойынша жұмыс жүргізілуде, кейіннен жұмысқа орналасу арқылы тәжірибеден өтуге келісімшарт жасасу тәжірибесін кеңейту, дуальды оқыту элементтерін енгізу, БҚМУ түлектерін жұмысқа орналастыру деңгейі 80 пайызды құрайды. Облыстың қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін жаңа бакалавриат, бакалавриат және PhD докторантура бағдарламаларын ашу және оқытудың жаңа бағыттарын ашу жұмыстары жүргізілуде. Шетелдік студенттер университетке тартылады.

2. Студенттерді үш тілдік оқыту бағдарламасымен қабылдау жеткіліксіз.

ҚР 358 мыңнан астам күндізгі бөлімде оқитын студенттердің тек 5 пайызы үш тілде оқиды. Университеттің 38 мыңнан астам оқытушыларының 10 пайызы шет тілінде еркін сөйлеп, үш тілде терең оқытады.

БҚМУ-нің 4 мыңнан астам күндізгі бөлім студенттері 2014 жылдан бастап 15 мамандық бойынша 51 студент үш тілде оқиды. ЖОО-ның оқытушыларының 15 пайызы шет тілдерін еркін меңгерген және үш тілде оқытады. 2016-2017 оқу жылындағы 100-ден астам мұғалім ҚР орталық жоғары оқу орындарында ағылшын тілін оқыған және одан әрі оқу жоспарлануда. 2018 жылдан бастап барлық мамандықтар бойынша үш тілде оқыту қарастырылған.

3. Ғылыми зерттеу нәтижелерінің нашар коммерциялануы.

Өндірісте зерттеу нәтижелерінің кейінгі іске асыру үшін ақпараттық жеткіліксіздігі.

БҚМУ-да коммерцияландыру кеңсесі бар. Университеттің ғылыми зерттеу қызметі туралы ақпарат жүйелі түрде БҚМУ сайтында жаңартылады.

4. Материалдық-техникалық және зертханалық-ғылыми базаның жеткіліксіз деңгейі.

Жоғары білім берудің мемлекеттік қаржыландырудың негізігі көзі-білім беру гранты болып табылады, оның 70 пайызы оқу процесін қамтамасыз етуге байланысты ағымдағы шығындарға жұмсалады. Тиісінше, материалдық-техникалық базаны дамытуға және нығайтуға байланысты жоғары оқу орындарының шығындары толық қаржыландырылмайды. Мемлекеттік білім беруге жұмсалған шығындардың 94 пайызы мемлекеттік тапсырыс болып табылады. Материалдық-техникалық базаны ұстауды қоса алғанда, басқа да шығындар 6 пайыз. Осы мақсаттар үшін бюджеттен тыс қаражат есебінен қаржыландыру шамалы.

БҚМУ қаржыландырудың негізгі көзін ақылы білім алушы студенттердің қаражаты құрайды. Университеттің материалдық-техникалық базасын дамытуға және нығайтуға байланысты шығыстар қазіргі уақытта мемлекеттік бюджеттен қаржыландырылмайды. Оқу корпустарында және жатақханаларда ағымдағы және күрделі жөндеу жұмыстары, кеңселік техниканы, құрал-жабдықтарды, материалдық-техникалық базаны сатып алу университеттің қаражаты есебінен жүргізіледі. Оқу корпусын салу мен сатып алу жоспарланып отыр, жатақхана, құрылыстарды салу, жобалау-сметалық құжаттама әзірленуде.

5. Елдің экономикасының тұрақты дамуына ғылымның қосқан үлесі ғылыми, ғылыми-техникалық және инновациялық қызмет саласында мемлекеттік-жеке меншік серіктестіктің дамымай төмен деңгейде қалғандығы байқалады.

Содан ғылыми және техникалық қызметтің нәтижелері бизнес үшін талап етілмейді, өндіріс процестеріндегі кәсіпорындарда қолданылмайды.

Университет ғалымдары ғылыми-зерттеу және тәжірибелік конструкторлық қызметтерді ұсынудағы байқауларға белсене қатысады. Шаруашылық жүргізуші субьектілердің қаражаты есебінен ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру бойынша бірқатар жобалар әзірленді.

6. Ғылыми салада басқару жеткіліксіз дамыды.

Батыс Қазақстан мемлекеттік университеті «Рухани жаңғыру» институтын және бірнеше ғылыми зерттеу бөлімдерін құрды.

7. Қазақстандық ғылыми қоғамдастықтың ел дамуына қосқан үлесі төмен деңгейде қалмақ.

Жоғарыда аталған мәселе бойынша БҚМУ мыналарға көңіл аударады:

- жеке оқу бағдарламалары үшін білікті мамандардың жоқтығы;

- PhD докторантураға арналған аспирантураның білім беру бағдарламасының болмауы;

- зерттеу нәтижелерінің коммерциялану деңгейінің жеткіліксіздігі;

- жоғары еңбек жалақысының аздығы;

- талапкерлердің білім бағдарламаларына жоғары сұраныстарының жоқтығы;

- талапкерлердің ҚР орталықтарындағы университеттер мен шетел университеттерін таңдауы болып табылады.

ҚР БжҒМ 2017-2021 жылға арналған стратегиялық жоспарға сәйкес жүйелік басқару жүйесінің тәуекелі

 

Мақсатқа қол жеткізуге әсер етуі мүмкін жүйелік басқару жүйесінің тәуекелі

Жүйелік басқару жүйесінің тәуекелі бойынша іс-шаралар

1

2

Жоғары оқу орындарының түлектері жұмысқа орналасу кезінде жұмыс тәжірибиесінің болмауы

Кадрларды оқытуға мемлекеттік тапсырысты құрылымдау. Экономикалық секторлардың нақты қажеттіліктерін ескере отырып, жергілікті бюджет есебінен және өңірлік еңбек нарығының күткені білім беру бағдарламаларының мазмұнын жетілдіру.

Жұмыс берушілер мен жергілікті атқарушы органдармен бірлесе отырып, байланыстарды кеңейту.

Білім берудегі миграция (көші-қоны), жастардың шетелдік университеттерге кетуі

Мансапқа бағытталған жұмыстардың формалары мен әдістерін жетілдіру. Студенттердің коммерциялық негізде материалдық ынталандыру жүйесін дамыту, білім беру қызметтерінің спектрін кеңейту, аспирантурада қосымша білім беру, академиялық ұтқырлық, үш тілде жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру бағдарламаларын оқыту.

Ғалымдардың басқа мемлекеттерге кетуі оның ғылыми әлеуетін іске асырудың неғұрлым қолайлы жағдайларына байланысты.

Профессор-оқытушылар құрамының ғылыми зерттеу қызметін ынталандыру, зерттеу нәтижелеріне негізделген материалдық ынталандыру жүйесін дамыту және ғылыми-техникалық базаны жаңарту. Ғылыми, ғылыми-техникалық және инновациялық қызмет саласындағы мемлекеттік-жеке меншік серіктестікті дамыту.

Басқару жүйесінің тәуекелі БҚМУ үшін өзекті мәселелердің бірі ретінде.

Мақсатқа қол жеткізуге әсер етуі мүмкін жүйелік басқару жүйесінің тәуекелі

Жүйелік басқару жүйесінің тәуекелі бойынша іс-шаралар

1

2

Кейбір оқу бағдарламаларының жабылуы

Материалдық-техникалық базаның нысаналы тәртібіне сәйкес персоналды оқыту, кәсіптік бағдар беру жұмысының нысандары мен әдістерін жетілдіру және білім беру бағдарламаларын аккредиттеу қызметі.

ПОҚ орташа жалақысының деңгейінің төмендеуі және экономиканың басқа салаларына мамандардың кетуі

Талапкерлердің санын көбейтіп, оқытушылар құрамының оқу жүктемесін азайту. Қаржыландырылған ғылыми жобалардың қосымша білім беру бағдарламалары есебінен МЖӘ жалақы көздерін әртараптандыру.

ҒЗЖ қаржыландыру деңгейінің жеткіліксіздігі және стартаптардың болмауы

ҒЗЖ жобалары бойынша тендерлерге шаруашылық жүргізуші субьектілерді іске қосу үшін құжаттаманы дайындау тәртібі бойынша ғылыми жобаларды дайындау.

PhD докторантура бағдарламасының болмауы

Материалдық-техникалық базаны дамыту, ғылыми жобаларды әзірлеу, PhD.докторантураның мамандықтарын ашу үшін құжаттарды дайындау және кадр әлеуетін арттыру.

 

3-бөлім. БҚМУ-дағы білім берудің басым бағыттары

3.1 «Бәсекеге қабілетті кадрларды сапалы дайындауды қамтамасыз ету» бойынша басымдық

Білім беру тапсырысын алу бойынша жұмыс халықаралық талаптарға білім беру процесі сапасының сәйкестігін растайтын институционалдық және мамандандырылған аккредиттеу нәтижелеріне сүйенетін болады.

Университет жергілікті атқарушы органдармен өңірлік еңбек нарығының талаптарын ескере отырып, жергілікті бюджеттер қаражаты есебінен гранттар бөлу бойынша жүйелі жұмыс жүргізеді және жұмыс жасайды.

Әлеуметтік серіктестердің қаражаты есебінен кадрларды дайындау жаттығулары дамитын болады.

Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білімі бар кадрларды даярлаудың мазмұны мен құрлымы өңірлік сипаттамаларды ескере отырып, сондай-ақ ұлттық біліктілік және кәсіптік дағдылармен анықталған құзыреттер мен дискрипторлар негізінде еңбек нарығының қажеттіліктеріне сәйкес жүзеге асырылады және жаңартылады.

Шетелдік серіктестіктермен және жұмыс берушілермен бірге білім беру бағдарламалары әзірленетін болады. Мұғалімдер жыл сайын біліктілігін арттырып тәжірибе алмасады.

Студенттер санын арттыру үшін жұмыс жүргізіледі:

- кәсіби бағдар берудің жаңа әдістерін және икемді баға саясатының дамуына байланысты;

- «Математика-Информатика», «Химия-Биология» және т.б. сияқты жаңа мамандықтарды ашу, бакалавриат, PhD докторантура мамандықтары - «Филология», «Биология» және т.б .;

- бакалавриат контингентінің 10% -ға дейін өсетін магистратура контингентінің өсуі;

- «Жалпы медицина», «Фармация» мамандықтары бойынша жаңа мамандықтардың ашылуы, БҚМУ филиалының базасында Асфендияров атындағы ҚазҰМУ ашылуымен;

- шетел студенттерінің санын көбейту, соның ішінде. Орталық Азия елдерінен.

Ғылыми және педагогикалық кадрлардың әлеуетін толықтыру мақсатында БҚМУ-нің профессор-оқытушылар құрамын мемлекеттік тапсырыс негізінде Қазақстан Республикасының ұлттық жоғары оқу орындарында оқыту бойынша жұмыстар жүргізіледі. Сондай-ақ, университеттің қаражаты есебінен шығындарды өтеу туралы шарт негізінде жыл сайын шетелдік және ұлттық жоғары оқу орындарында аспиранттар мен докторантураға кемінде 20 талапкер жіберіледі.

Мұғалімдер жыл сайын біліктілігін арттырып, тәжірибе алмасады.

Білім беру бағдарламалары жетекші шетелдік серіктес жоғары оқу орындарымен бірлесіп әзірленетін болады.

Байқау кезінде ғылыми зерттеулер жүргізіледі.

Серіктес университеттер мен шетелдік ғылыми орталықтармен бірге ынтымақтастық жүзеге асырылатын болады.

Жұмыс берушілердің қанағаттану деңгейін анықтау үшін түлектердің жұмысқа дайындық деңгейі социологиялық зерттеулермен (сауалнамалар, сұрақ қою, сұхбат және т.б.) жүргізілетін болады.

Студенттердің, соның ішінде білім беру тапсырысы бойынша оқытылып жатқандардың санын көбейтуге бағытталған кәсіптік бағдар жұмысы жүргізілетін болады.

Университет түлектерін жұмыспен қамтуды қамтамасыз етуде мемлекеттік және жергілікті атқарушы органдармен ынтымақтастық дамиды.

Арнайы білім беру қажеттіліктері бар студенттерге (рампалар, көтергіштер, элеваторлар, сондай-ақ ақпараттық және кітапхана қорлары және т.б. қамтамасыз ету үшін) тең шарттар жасайды және кедергісіз қолжетімділік жалғасады.

Ол сондай-ақ қашықтықтан білім беру технологияларын одан әрі кеңейту, онлайн-курстардың ашылуы, арнайы және қосымша білім беру бағдарламалары мен оқу-әдістемелік материалдарды әзірлеу, сондай-ақ арнайы білім беру қажеттіліктері бар студенттермен жұмыс істеу үшін МЖӘ-ні қайта даярлауды көздейді.

Академиялық тұтастық саясатын жүзеге асыру және плагиат жүйесіне қарсы жүйені жетілдіру жалғасады.

 

3.2 «Әлемдік тенденциялар жағдайындағы жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру мазмұнын жаңғырту» бойынша басымдық

БҚМУ-дың академиялық тәуелсіздігі дамиды, оның ішінде білім беру бағдарламаларын қалыптастыруда, қосымша білім беру бағдарламаларын, сондай-ақ пәнаралық білім беру бағдарламаларын әзірлеуде дамиды. Университеттің студенттерге бағытталған білім беру қызметі кілттік тренингке айналады.

Университеттің білім беру бағдарламалары кәсіби стандарттар негізінде әзірленетін болады. Педагогикалық білім беруді жаңғырту жобасына сәйкес, педагогикалық білім мазмұны жаңартылатын педагогтың кәсіби стандарттары әзірленетін болады.

Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім берудің білім беру бағдарламалары үш тілде жүзеге асырылады.

Шет тілдерін меңгеру деңгейін көтеру үшін оқытушылар, студенттер, магистранттар біліктілігін көтеру курстары, қашықтан оқыту технологиялары арқылы қамтамасыз етіледі. Көптілділікті енгізу бойынша жұмыс IELTS сертификаттарының оқытушылары мен студенттерін алуға бағытталған.

Оқытуға университеттердің, ғылыми-зерттеу институттарының және өндірістен отандық және шетелдік үздік мамандар тартылады.

Білім берудің жаңартылған мазмұнын жүзеге асыру үшін университеттің жиырмадан астам адамы ай сайын мектептерде жұмыс істейтін болады, педагогикалық мамандықтар студенттеріне арналған ай сайын мың адамға интеграциялық тәжірибе енгізілетін болады.

Академиялық ұтқырлық, соның ішінде Эразмус+ жобаларына белсенді қатысу және шетелдік студенттердің оқуға келуі әрі қарай дами беретін болады.

БҚМУ-дың барлық мамандықтары аккредитациядан өтіп, нәтижелері жүйелі түрде аккредитациядан кейінгі бақылау арқылы расталады.

 

3.3 «Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беруді басқаруды жетілдіру және мониторингті даму» бойынша басымдық

Назарбаев Университетінің азаматтық жоғары оқу орындарында академиялық және тәуелсіз басқарушылық мәселелері бойынша тәжірибесін кезең-кезеңмен жүзеге асыру жалғасады.

Білім берудегі басқаруды одан әрі жетілдіру, оның ішінде институционалдық деңгейде жетілдірілетін болады. БҚМУ Бақылаушы Кеңесінің қолдауымен корпоративтік басқару принциптерін дамыту, жоғары оқу орындарының жоғары басшылығына шетел мамандарын тарту, бюджеттен тыс қорлар арқылы басқарушы құрам жоғары білім берудегі заманауи басқару біліктілігін арттыратын курстар ұйымдастыру.

Жас мамандардың біліктілігін арттыру үшін тәлімгерлік институты енгізіледі.

Қызметкерлерді ынталандыру жүйесі объективті критерий көрсеткіштері, жариялылық және ашықтық негізінде жасалады.

Уәкілетті органмен бірлесіп БҚМУ-дың 100% мемлекеттің қатысуымен коммерциялық емес акционерлік қоғамға айналдыру мәселелері шешілетін болады.

 

3.4 «Жоғары оқу орындарының инфрақұрылымын дамыту» бойынша басымдық

Жаңа оқу бағдарламаларын ашу және тұтастай алғанда контингентті ұлғайту жөніндегі қабылданған шараларға сәйкес, облыстық орта мектептің түлектерінің 2016 жылы 4 869-дан 12 865 адамға дейін өсуін ескере отырып, 2029 жылы университетте жаңа оқу ғимараттарын салу және сатып алу, 500 орындық жатақхана салу жұмыстары жүргізілуде.

Ғылыми зерттеулердің нәтижелерін коммерциялау жағдайын ұйымдастыру үшін ғылыми-зерттеу жұмыстарының инфрақұрылымын жетілдіруді көздейді.

Гранттық қаржыландыру шеңберінде университеттердің ғылыми жобаларын коммерциализациялау механизмдері, ғылыми-зерттеу жұмыстарын өткізуге арналған тендерлерге қатысу, мемлекеттік-жекеменшік әріптестік, соның ішінде университет, ғылыми ұйым және бизнес арасындағы үшжақты келісімдер әзірленетін болады.

Оқу бағдарламаларының сапасы жақсарып, өндіріспен тығыз қарым-қатынаста болады.

БҚМУ-дың материалдық-техникалық базасы жүйелі түрде нығайтылады.

 

4-бөлім. БҚМУ-да ғылымды дамытудың басым бағыттары

 

4.1 «Ғылымның ел экономикасын тұрақты дамытуға қосқан үлесін арттыру» бойынша басымдық

БҚМУ жеке капиталды зерттеуге және дамытуға қосқан үлесін ынталандыру мақсатында Дүниежүзілік банктің «Өнімді инновацияны ынталандыру» жобасын жүзеге асыруға қатысатын болады.

Стратегиялық маңызы бар мемлекеттік проблемаларды шешуге және бизнестен бірлесіп қаржыландыру арқылы ғылыми зерттеулер нәтижелерін коммерцияландыруға бағытталған гранттық және бағдарламалық мақсатты қаржыландырудың жаңа үлгілері әзірленетін болады.

Қаржыландырылған ғылыми жұмыстар конкурстарына қатысудың жаңа механизмдері жергілікті бюджеттер мен шаруашылық жүргізуші субъектілер есебінен енгізіледі.

Ғылыми жобалардың тиімділігін арттыру үшін ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізу барысында патенттер мен авторлық куәліктерді міндетті түрде алу талаптары болады.

Магистрлік диссертациялардың сапасы мен тиімділігін арттыру үшін зерттеу нәтижелерін өндіріске және оқу үрдісіне енгізуге қойылатын талаптар мен оны растайтын құжаттар ұсынылатын болады.

 

4.2 «Ғылыми инфрақұрылымды жаңғырту және ғылыми-зерттеу институттарын оңтайландыру» бойынша басымдық

Тиімді жұмыс істеу үшін БҚМУ-дың ғылыми-зерттеру бөлімдерінің құрылымы дамытылады. Бірқатар ғылыми зертханалар мен «Табиғи және гуманитарлық зерттеулер ғылыми-зерттеу институты» заманауи ғылыми жабдықтармен ашылуы жоспарланып отыр.

Ғылыми-зерттеу жұмыстарының университет қаржысынан жүргізілуі ғылыми-зерттеу жұмыстарының нәтижелерін коммерцияландыруға негіз болады. Институтта ғылымды қаржыландыру енгізілуде, сондықтан 2019 жылға 15 миллион теңге бөлу жоспарланып отыр.

Коммерциализация офисінің жұмысы ҒТӘН патенттеу және коммерциализациялауды арттыру үшін жетілдірілетін болады.

Университет қаржыландырылатын әлеуметтік жобаларды іске асыруға қатысу үшін ғалымдар мен студенттердің қоғамдық бірлестіктерін құруды жалғастырады.

Заңнаманы жетілдіру, эндаумент қоры, стартап-компанияларды құру туралы мәселелер әзірленетін болады.

«Рухани жаңғыру» бағдарламасын іске асыру бойынша институт «Рухани жаңғыру» мемлекеттік әлеуметтік, саяси және әлеуметтік бағдарламаларды жүзеге асыру бойынша жүйелі конференцияларды, дөңгелек үстелдерді, бұқаралық іс-шараларды ұйымдастырушы болады.

 

4.3 «Ғалымның ғылыми әлеуетін және мәртебесін нығайту» бойынша басымдық

Ғылыми, ғылыми-техникалық және ғылыми-педагогикалық ақпараттың қол жетімділігі, оның ішінде ғылыми-техникалық ақпараттың халықаралық деректер базасына қол жетімділігі кеңейтілетін болады.

Ғалымдардың мәртебесі ғылыми зерттеулерге қатысу нәтижелеріне байланысты қосымша ақы тағайындау, сыйлықақы беру арқылы жаңартылады.

Импакт-факторы жоғары халықаралық журналдарда ғалымдардың басылымы ынталандырылатын болады.

Диссертацияларды қорғау, ғалымдардың монографиялары мен оқулықтарын шығару ынталандырылатын болады.

Ғылым мен экономиканың басым салаларына жүктелген өнертабыстардың өтінімдері университетті патентті алу үшін жан-жақты қолдау көрсетілетін болады.

Ғалымның жұмысының өнімділігі жарияланымдар санына және осы басылымдардың дәйексөзіне негізделген Хирш индексі (h-индекс) бойынша бағаланатын болады.

 

4.4 «Халықаралық интеграция және басқару» бойынша басымдық

Ғылыми жобаларды жүзеге асыру шетелдік серіктес жоғары оқу орындарымен құрылған ғылыми консорциумдар аясында жалғасатын болады.

Импакт-факторы жоғары халықаралық рейтингтерде қазақстандық ғалымдардың басылымы (бірлескен авторлық) жалғасады.

Университет халықаралық іс-шараларды - көрмелерді, конференцияларды, олимпиадаларды өткізуді жалғастырады.

Ұлыбританияның «Ньютон Аль-Фараби» әріптестік бағдарламасы, «Юбер Кюрьен» Франциямен әріптестік бағдарламасы, «Горизонт 2020» Еуропалық Одақ бағдарламалары сияқты халықаралық бағдарламалар аясында бірлескен жобаларды іске асыру айтарлықтай артады.

 

5-бөлім. Тәрбие жұмыстарының басым бағыттары

 

5.1 «Көпұлтты үйлесімді дамыған тұлғаны қалыптастыру» бойынша басымдық

Университеттегі көпмәдениетті, үйлесімді дамыған тұлғаны қалыптастыру «Рухани жанрыру» институтының жұмысына негізделеді. Тәрбие жұмысының негізіне институттың ғылыми-зерттеу жұмыстарының нәтижелеріне негізделеді. Институттың жобаларына қатысу арқылы жастар білім алады.

ҰҚК кафедрасының қызметі студенттердің барлық кәсіби және жас санаттарын қамтиды. Университеттің Батыс Қазақстан облыстық ҰҚК және этномәдени бірлестіктермен тығыз байланыстары жалғасады.

Жас азаматтардың белсенді азаматтық ұстанымдарын қалыптастыру, әлеуметтік жауапкершілік, отансүйгіштік, жоғары моральдық және көшбасшылық қасиеттерін қалыптастыру бойынша бұқаралық іс-шаралар әлеуметтік маңызы бар жастар жобаларын жүзеге асырумен байланысты болады.

Студенттер БҚМУ-дың дәстүрлі әлеуметтік қызмет түрлерін дамытуға белсене қатысады: студенттік өзін-өзі басқару, пікірталас қозғалысы, студенттік еңбек жасақтары, «Жасыл ел» еріктілері, еріктілер.

Кураторлар мен университет мұғалімдерінің барлық жұмыс түрлері азаматтың және патриоттың қалыптасуына бағытталған.

Осы салалардағы жұмыс нәтижесінде, атап айтқанда, университетте педагогикалық пәндерді оқытудағы мазмұн мен көзқарастардың күтілетін өзгеруі; мұғалімдердің сапасын арттыру; университеттің ғылыми мектептерін қалыптастыру және жаңарту және өзекті ғылыми мәселелерді дамыту; университет ғалымдарының ғылыми өнімдерін коммерциализациялау үшін қажетті жағдайлар жасау, ғылымның өндіріспен байланысын нығайту; халықаралық ғылыми қауымдастыққа интеграция; жас ғалымдар үшін ынталандыру жүйесін енгізу.

 

6-бөлім. Стратегиялық бағыттар, мақсаттар мен мақсатты көрсеткіштер

 

Нысаналы

индикаторлар

Жауаптылар

Бөлім.

өлшемдер

Ағымдағы жылдың жоспар (факт)

2018 жыл

2019 жыл

2020 жыл

2021 жыл

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Стратегиялық бағыт: жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім

Мақсаты: 1 Экономиканы жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білімі бар бәсекеге қабілетті мамандармен қамтамасыз ету

1

Ұлттық университеттер арасындағы орны

ОС

Орны

11

10

9

9

2

Танылған агенттіктерден ұлттық мамандандырылған және институционалды аккредиттеуден өту

СДжСО

БББ саны

71

71

75

76

76

3

Оқытудың деңгейлері мен формалары бойынша студенттердің саны, оның ішінде мемлекеттік тапсырыстар.

СК

Бар-лық саны/ гос-тап-сы-рыс

5320/1180

5400/

1200

5500/

1250

5600/

1300

5700/

1350

4

Шетел студенттерінің саны

СК, ХЫД

Саны

29

31

40

80

100

5

Шетелдік студенттерді тартуға арналған іс-шаралар саны, Орталық Азияға сапар.

ХЫД, БҮО

Саны

5

7

7

7

7

6

Жұмыс берушілермен жұмысқа орналасу және тәжірибе алу үшін шарттар саны.

МО

Саны

310

600

650

700

750

7

Кәсіпорындар мен ұйымдарда кафедра филиалдарының ашылуы

ФД

Саны

23

30

35

35

40

8

Мемлекеттік тілдегі оқу-әдістемелік әдебиеттің үлесі

ҒК

%

42

44

45

46

47

9

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің ұсынысы бойынша ПОҚ жарияланған МЖӘ университетінің оқу құралдары

АҚД, ФД

Саны

8

9

10

12

14

10

Студенттер мен магистранттардың академиялық мобильділікке қатысуы

БҮО

Саны

111/23

120/25

120/

25

130/30

140/

35

11

Жұмыс берушілердің қатысуымен Ұлттық біліктілік шеңбері негізінде әзірленген білім беру үдерісінде жүзеге асырылатын білім беру бағдарламаларының саны.

АҚД, ФД

Саны

4

8

10

16

40

12

Жұмыс берушілердің талаптары бойынша ҚББді дамыту және ШКМді кадрлармен қамтамасыз ету

АҚД, ҚББИ, ФД

Саны

185

185

185

185

185

13

Екі әріптес университеттер арасындағы келісім негізінде және оларды жүзеге асыруда екі дипломдық білім беру бағдарламаларын әзірлеу және қол қою

ҚББИ

Саны

2

2

4

6

8

14

Бірінші жыл бітірген мамандығы бойынша жұмыс істейтін түлектердің пайызы

МО, ФД

%

84

80

80

80

75

15

Оқу үрдісінде ағылшын тілінде оқытылатын білім беру бағдарламаларының саны

АҚД, ФД

Саны

3

4

4

5

6

16

Оқу ғимараттарында арнайы білім беру қажеттіліктері бар студенттерге кедергісіз кіруді қамтамасыз ету
(рампалар, қаптамалар және т.б)

ШҚ, ТЖӘМП

Корпустар саны

8

8

8

8

8

17

Қаладан емес студенттердің тұруына арналған төсек орындарының саны

ШҚ, ТЖӘМП

Саны

1100

1100

1100

1100

1600

18

Профессор-оқытушылар құрамының академиялық дәрежедегі үлесі

КҚ

%

50,5

48,0

48,0

50

50

19

ПОҚ
біліктілігін арттыру курстары

БАО

Саны

80

80

80

80

80

20

Еуропалық стандарт деңгейіне сәйкес ағылшын тілі курстарын аяқтаған ПОҚ үлесі

БЖП

%

26

30

40

40

21

Оқу үрдісіне шетел оқытушыларын тарту

БҮО

Саны

9

15

15

20

25

22

Шетелде біліктілігін арттырған оқытушылар құрамының саны

БАО

Саны

9

9

10

11

12

23

Академиялық ұтқырлық бойынша оқытушылардың қатысуы

БҮО

Саны

3

5

7

7

8

24

Оқытушылардың Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің «Университеттің үздік оқытушысы» мемлекеттік грантына конкурсқа қатысуы

ФД, ЖООКДБ

Саны

6

6

6

7

7

25

Кітапханалардың ішкі порталға енгізілген электрондық оқулықтармен толықтырылуы

ҒК

Саны

1405

1500

1600

1700

1800

26

ПОҚ электрондық оқулықтарды құрастыруы және шығарылуы

ФД, АТО

Саны

23

25

30

30

30

26

Профессор-оқытушылар құрамының шеберлік сабақтарының бейне дәрістерін әзірлеу және шығару

ФД, АТО

Саны

50

50

50

50

50

Стратегиялық бағыт: Ғылымның дамуы

Мақсаты: Елдің тұрақты дамуы мен экономикадағы диверсификацияның дамуына ғылымның қосар үлесі

1

Ғылымның инфрақұрылымын дамыту. Университетте ғылыми-зерттеу бөлімдерін құру - институттар, зертханалар, конструкторлық бюро

ҒЖжХБП

Саны

3

4

5

5

5

2

Ғылыми жобаларды жасақтауға қатысатын ПОҚ-тың және университет қызметкерлерінің үлесі

КК, ФД

%

27

30

32

33

35

3

Сыртқы көздерден қаржыландырылатын ғылыми-зерттеу жобалардың саны

КК, ДФ

Саны

4

6

10

12

15

4

Ғылыми зерттеу жұмыстары мен ҒТЖН курстарына қатысу.

КК, ФД

Саны

-

1

2

3

4

5

ҒЗЖ, шаруашылық жүргізуші субъектілердің өтініші бойынша жүзеге асырылады.

КК,ФД

Саны

1

1

2

4

6

6

Университеттің ғылыми жобаларының коммерциялық нәтижелерінің саны

КК, ФД

Саны

1

1

2

2

2

7

ЖОО есебінен әлеуметтік бағыттағы тақырыптарға іргелі және қолданбалы зерттеулер жүргізу және ұйымдастыру

КК, ФД, РЖИ

Саны

14

15

15

15

16

8

ПОҚ/ студенттердің қатысуымен іске қосылғандар стартаптар

КК

Саны

1/0

1/1

1/1

1/1

1/1

9

Инновациялық патенттер, тіркелген авторлық құқықтар

КК, ФД

Саны

17

20

25

30

35

10

Келешек білім бағдарламалары бойынша магистрлер, докторанттар дайындауға лицензия алу

ЖООКД Б,

Саны

-

-

5

5

8

11

Шетелдік білім беру және ғылыми ұйымдармен ынтымақтастық туралы келісім

ХЫД

Саны

90

105

110

115

120

12

Консорциумдағы шетелдік серіктестермен біріккен ғылыми зерттеулер

КК, ФД

Саны

6

7

7

8

8

13

Халықаралық ғылыми-методикалық деректер базасына енгізілген импакт-факторы бар халықаралық ғылыми басылымдарда жарияланымдар саны

КК, ФД, ҒК

Саны

45

65

75

80

85

14

ҒЗЖ қатысатын студенттер үлесі

КК, ФД

%

24

27

29

31

32

Стратегиялық бағыт. Көп мәдениетті үйлесімді дамыған тұлғаны қалыптастыру

Мақсаты. Рухани, адамгершілік, эстетикалық және еңбек тәрбиесін жетілдіру

1

«Рухани жаңғыру» бағдарламасын іске асыру мақсатында БҚМУдің жобалау кеңсесінің әлеуметтік, саяси, ғылыми, мәдени және бұқаралық іс-шаралары

РЖИ, ЖК, ФД

Саны

21

20

20

20

20

2

Жастардың белсенді азаматтық ұстанымдарын қалыптастыру, әлеуметтік жауапкершілік, патриотизм, жоғары адамгершілік және көшбасшылық қасиеттерін қалыптастыру бойынша іс-шараларды өткізу

ӘМЖб, ФД

Саны

20

22

22

23

23

3

Әлеуметтік маңызы бар жастар жобаларын жүзеге асыру

ӘМЖб, СӨӨБ

Саны

5

5

7

7

7

4

Студенттік еңбек топтарының қызметін, «Жасыл ел» еріктілер тобын, еріктілер қозғалысын қамтамасыз ету

ӘМЖб, ФД

Саны

300

300

300

300

300

5

Университеттің спорт секцияларына студенттерді тарту

ӘМЖб, ФД

Саны

300

300

450

500

600

МӘЛІМЕТТЕР ҚОРЫ

Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2012 JoomlaWorks Ltd.

ВИРТУАЛДЫ ТУР

БАЙЛАНЫСТА БОЛ